Energibranschens kollektivavtalsförhandlingar fortsatte den 16.2.2022

Bästa Finlands Maskinbefälsförbunds medlem,

Energibranschens kollektivavtalsförhandlingar fortsatte den 15 – 16.2.2022. Förhandlingarna gick inte framåt igår och Finlands Maskinbefälsförbund och Fackförbundet Pro anser att det är viktigt att arbetsgivaren vidtar åtgärder ännu denna vecka för att få fart på förhandlingarna. I dagens förhandlingar skedde dock ett visst närmande mellan parterna som fortsätter med förhandlingarna imorgon. Eftersom det nuvarande avtalet upphör den 28.2.2022 är Finlands Maskinbefälsförbund och Fackförbundet Pro oroade över att avtalslösningen drar ut på tiden.

Vi informerar genast då avtalsförhandlingarna framskrider.  Finlands Maskinbefälsförbunds mål är att uppnå en avtalslösning under februari månad.

Förhandlingshälsningar

Eventuella frågor besvaras av:

Verksamhetsledare Robert Nyman  050 454 2767 (på svenska), robert.nyman@konepaallystoliitto.fi

Lakimies Riku Muurinen 050 405 9397 (på finska) riku.muurinen@konepaallystoliitto.fi

Asiantuntija Päivi Saarinen 040 525 7805 (på finska) paivi.saarinen@konepaallystoliitto