Mielenosoitus 1.2.2024 klo. 12-14

Osallistu STOP nyt! -mielenosoitukseen Helsingin Senaatintorilla 1.2.2024

Palkansaajakeskusjärjestöt SAK ja STTK kutsuvat koolle mielenosoituksen hallituksen työelämäheikennyksiä vastaan torstaina 1. helmikuuta klo 12.00 Helsingin Senaatintorilla. Mielenosoituksessa voit lähettää työelämää ja suomalaisten hyvinvointia heikentävälle hallitukselle viestin: STOP nyt!

Nyt on aika näyttää hallitukselle, että kansan enemmistö ei hyväksy heidän yritystään heikentää työssäkäyvien oikeuksia ja työsuhdeturvaa. Tule mukaan näyttämään ja käyttämään joukkovoimaa!

Mitä, missä, milloin?

Mitä: STOP nyt -mielenosoitus
Missä: Helsingin Senaatintorilla
Milloin: Torstaina 1.2. klo 12 alkaen

Miksi osoitamme mieltämme:

Hallitusohjelma sisältää useita työntekijän oikeuksia ja sosiaaliturvaa heikentäviä esityksiä. Se aikoo muun muassa helpottaa ja nopeuttaa työntekijän irtisanomista, mahdollistaa perusteettomat vuoden mittaiset määräaikaiset työsuhteet, heikentää työttömyysturvaa, muuttaa ensimmäisen sairaspäivän palkattomaksi ja toteuttaa rajoituksia neuvottelujärjestelmään ja lakko-oikeuteen.

Kaikki heikennysesitykset löydät täältä: https://www.sttk.fi/hallitusohjelman-vaikutukset-tyontekijan-oikeuksiin-ja-toimeentuloon/.

Osallistu!

Keskusjärjestöt järjestävät yhteistyössä jäsenliittojen kanssa kuljetuksia Helsinkiin mielenosoitukseen eri paikkakunnilta. Jos haluat olla poissa töistä, varmista liitoltasi tai työpaikkasi luottamushenkilöistä, onko se mahdollista.

Toivomme mielenosoitukseen jäsenliittojen ja kaikkien mukanaolevien tahojen kylttejä ja banderolleja omilla iskulauseilla. Puoluepoliittiset ja ääriliikkeisiin liittyvät tunnukset on kielletty. Ethän käytä syrjiviä viestejä tai symboleja tai yllytä väkivaltaan. Tapahtumassa noudatetaan turvallisemman tilan periaatetta.

Jaamme paikan päällä mielenilmausmateriaaleja. Torilla on tarjolla myös ruokaa. Seuraa tarkempaa tiedotusta tapahtuman ohjelmasta ja aikataulusta keskusjärjestöjen verkkosivuilta ja sosiaalisen median kanavista.

Tapahtumaan ja järjestettäviin yhteiskuljetuksiin voi ilmoittautua tämän linkin kautta:

STOP nyt! – mielenosoituksen yhteiskuljetusreitit:

Hämeenlinna – Riihimäki – Hyvinkää – Nurmijärvi – Helsinki
Heinola – Lahti – Järvenpää – Helsinki
Forssa – Karkkila – Vihti – Helsinki
Hanko – Tammisaari – Karjaa – Lohja – Helsinki

Joensuu – Tolosenmäki – Helsinki
Savonlinna – Imatra – Lappeenranta – Utti – Kouvola – Helsinki
Kouvola – Porvoo – Helsinki
Hamina – Karhula – Kotka – Loviisa – Helsinki
Iisalmi – Lapinlahti – Siilinjärvi – Kuopio – Leppävirta – Varkaus – Juva – Mikkeli – Helsinki

Kankaanpää – Pori – Harjavalta – Kokemäki – Huittinen – Humppila – Forssa – Helsinki