Energia-alan toimihenkilöiden TES neuvottelut jatkuivat 17.2.2022

Hyvä Suomen Konepäällystöliiton jäsen,

Energia-alan toimihenkilöiden TES neuvottelut jatkuivat 17.2.2022. Valitettavasti eilispäivän neuvotteluissa ei päästy eteenpäin. Työantajat pyrkivät edelleen merkittävästi laajentamaan paikallista sopimista sekä direktio-oikeuttaan. Palkansaajapuolen esittämät kohtuulliset työehtosopimusta kehittävät asiat eivät maistu työantajapuolelle lainkaan. Suomen Konepäällystöliiton energiapuolen neuvottelukunta, joka kokoontui 18.2.2022, on huolissaan sopimusratkaisun venymisestä näin vielä työrauhan vallitessa ja pohti eri keinoja, jolla neuvotteluita voitaisiin edistää osapuolten välisten neuvottelujen jatkuessa ensi viikon alussa.

Tiedotamme jatkossa, miten neuvottelut etenevät. Suomen Konepäällystöliiton tavoitteena on löytää sopimusratkaisu vielä helmikuun aikana.

Neuvotteluterveisin

Suomen Konepäällystöliitto r.y.

Puheenjohtaja

Pertti Roti